dromvilllan.blogg.se

Vi bygger vår drömvilla ett nyckelfärdigt Eksjöhus modellen Prio två

Huset och trevliga grannar :)

Publicerad 2016-02-27 17:22:35 i Allmänt,

Idag fortsatte trädfällningen på tomten. Alla träden är nu nere. Jag och barnen blev inbjudna till grannen på korvgrillning och kaffe så vi satt inne i värmen och kollade när männen arbetade :) Barnen lekte för fullt med grannpojken. Snickarna var på plats idag och jobbade för fullt med att få upp gips på väggarna och lister i taken. Enligt deras plan så ska målningsarbetena börja nästa vecka men all gips är inte uppe ännu. Enligt grannen så är dom där och jobbar både kvällar och helger nu så jag tror dom är lite tidspressade ändå. 
Jag och småbarnen promenerade lite i området. Vi älskar verkligen att strosa runt där ute! Det känns overkligt att vi flyttar dit om 33 dagar. 
Trädgården är trädfri och ingen skadade sig den här gången. Och självklart passade jag på att gå in i huset och fotografera igen. 

Barnens del ser ut att vara klar för målningsarbetena. 



Stora toaletten, jag upplever den så liten! Kan inte förstå att duschdörrar, kommod, toalett och hörnbadkar ska få plats där. Hoppas inte det upplevs lika trångt när allt är på plats där inne :) vi längtar så himla mycket nu! Tiden står verkligen still!! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-28 08:39:55

Du får gärna ta någon bild från köket mot det 7e rummet och vardagsrummet. Funderar på ett prio två med samma planlösning och ryggåstak :)

Svar: Absolut. Ska se om vi har någon där ifrån :)
Familjen Jönsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Familjen Jönsson

Vi förverkligar just nu vår stora dröm att bygga ett Eksjöhus i modellen Prio två på 144 kvm. Huset levereras 9/11-15 och kommer slutbesiktas 31/3-16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela