dromvilllan.blogg.se

Vi bygger vår drömvilla ett nyckelfärdigt Eksjöhus modellen Prio två

Bankspärren

Publicerad 2015-09-21 18:21:17 i Allmänt,

Idag ringde vår banktjej och berättade att eksjöhus har kontaktat henne och berättat att dom behöver bankspärren nu, absolut sista dagen är 1 oktober annars skjuter dom på leveransen av huset. Så trots att kommunen inte kunnat ordna möte med startbesked så vill iallafall vår bank hjälpa oss och ge eksjöhus bankspärren. På torsdag ska vi ha möte med banken för att ordna vår bankspärr. Vi tog även reda på varför vi inte nu på tre veckor har fått till ett möte med kommunen (tekniskt samråd). Och anledningen var att tjejen som fått uppgiften att hålla i vårt möte har bytt ansvarsområde och inte tyckte att det var hennes ansvar, men att då lämna över ansvaret var ingen som tänkte på? Måste säga att mitt tålamod med dessa saker tryter. Nu har vi iallafall ett nummer till någon som kanske kan hjälpa oss att få till ett tekniskt samråd, men just nu ser det inte ljust ut att alla markarbeten och plattan ska kunna stå klart tills husets planerade leverans.,, 

Kommentarer

Postat av: Nya huset

Publicerad 2015-09-21 18:33:29

Tugnt! Hoppas det löser sig och skönt i alla fall att ni fått klarhet i varför det inte rört sig.

Postat av: Hanna

Publicerad 2015-09-29 10:32:17

Hej!!
Hittade din blogg av en slump när jag surfade runt och letade husbloggar, så såg jag till min stora förtjusning att ni bygger i Västerhejde! Jag och min sambo går i husbyggartankar och har kollat på tomt i just det området!

Får man lov att fråga på hur mycket bygget kommer kosta totalt och även vilken förhandsvärdering ni fick på huset?

Lycka till med ert bygge!😀

Svar: Hej! Vad roligt att ni också funderar på att bygga i västerhejde :) vi kommer landa runt 3,5 mkr totalt med hus garage, tomt och alla tillval inräknade. Om jag minns rätt så hamnade värderingen lite högre än själva bygget ca 50.000.
Familjen Jönsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Familjen Jönsson

Vi förverkligar just nu vår stora dröm att bygga ett Eksjöhus i modellen Prio två på 144 kvm. Huset levereras 9/11-15 och kommer slutbesiktas 31/3-16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela