dromvilllan.blogg.se

Vi bygger vår drömvilla ett nyckelfärdigt Eksjöhus modellen Prio två

14 dagar sen slutbesiktning

Publicerad 2016-04-14 12:55:55 i Allmänt,

det här är verkligen det bästa vi gjort! Att bygga prio 2 med eksjöhus. Vi har strosat runt här inne i två veckor nu och är fortfarande överväldigade. Barnen är så lyckliga. Att flytta från en trea till detta är ju paradiset. Nu ska vi försöka skruva upp tavlor och hyllor, de äldsta barnen ska få varsin stringhylla så vi får upp deras prydnader och böcker. Det tar nästan emot lite att göra det där första skruvhålet :) Det jag/vi grubblar på mest nu är vår hall. Jag hittar ingen hatthylla eller skoställ som faller mig eller oss båda i smaken. Garderoben ifrån Ikea ska Stefan köpa när han åker till skara på jobb nästa vecka men om någon vet en fin hatthylla som passar i prio2 hallen så tar vi gärna emot tips! vi vill även ha något i barnens nivå för vi blir galna på att plocka upp ytterkläder Ifrån golvet. man blir lite smått pedant när man flyttar in i ett helt nytt hus. 
Allrummet är också något vi inte riktigt fått till, en annan bäddsoffa ska det bli och ett mindre bord. Lampan ska flyttas och tavlor ska upp. Jag skulle behöva en egen inredningmänniska nu känner jag. någon frågade om vår altan, om vi har satt fast trallen i huset, det har vi inte gjort. Vi pratade med snickaren som sa att det inte behövdes eftersom vi bygger en så pass stor och tung altan. Ikväll när belysningen på huset är igång tänkte jag fota det och visa här! Det blev jätte bra! 

Kommentarer

Postat av: Sofia Hedström

Publicerad 2016-04-14 13:46:15

2 veckor redan!? Tiden går så fort! Skönt att det känns bra trots det lite stadiga slutet. Blev riktigt bra :D

Svar: Ja nu springer verkligen tiden iväg :) men vi är så nöjda!
Familjen Jönsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-14 17:33:18

Grattis till nya huset 😊 fint! Första gången jag sett det som 6rummare, blir härlig takhöjd även i det 6:e rummet 😀 vi hoppas på att flytta in i vårt prio2 till 22 april...

Svar: Tack :) 6e rummet blir verkligen jätte fint med ryggåstaket! Hoppas ni får flytta in 22 april! Ni kommer älska ert hus :) vi är så nöjda med allt!
Familjen Jönsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-18 15:58:23

Hej! Hittade din blogg via lite googling och insåg att ni nog bor i västerhejde? Jag och min man och vår bebis har nämligen köpt tomt på eldarens väg och skall bygga prio 2 så letar inspiration :) har du någon instagram så kan du jättegärna lägga till mig, heter fiaahlin där. Jättekul o se ert hus och få inspiration! Hälsningar Sofia

Svar: Men vad roligt att ni köpt tomt här!! Är det första eller andra området? Jag lägger till dig på instagram. Där blir det mycket bebis och barnbilder också men alla husbilder hittar du på #fannyochstefansprio2 om du vill sortera bort resten :)
Familjen Jönsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-20 09:04:56

Det känns jätteroligt! Jag är från Gotland men bott i Stockholm i många år så det känns bra att komma hem igen :) vi har köpt tomt nr 22 nere på andra området och håller just nu på med köksplanering. Barnbilder är ingen fara :) vi har just fått första barnet så min instagram består inte av annat än :) Stefan från eksjöhus ordnade en visning för oss vid Edvin och Lovisa, är det ni som bor bredvid? Vi är jättespända på att bygga hus men det är så mkt att tänka på! Är det något ni skulle ha gjort annorlunda eller lagt till såhär i efterhand om ni fick ändra eller är ni nöjda med allt? Kan vara bra att få lite tips :) och jag antar ni är nöjda med huset och området? :)

Svar: Men så härligt att komma hem igen :) ja vi var huset bredvid Edvin och Lollo. Vi har nästan likadant som dom fast spegelvänt. Vi har dock satt spottar i ryggåstaket och valde standardtaket, har för mig att Edvin sa att deras var laserat utan spottar. Om vi hade fått ändra något nu såhär i efterhand så skulle det definitivt varit tvättstugan, att fylla på med skåp hela vägen fram till centraldammsugaren och över bänken. Sen hade vi valt till spottar i köksfönstrena och hallfönstret för att få mer helhet och för att det blev så himla mysigt i tv-rummet. Vi hade valt ett extra skåp i badrummet för badlakan också, det ångrar vi verkligen att vi inte gjorde. I köket hade vi också kunnat tänka till och utnyttjat ytorna lite mer för mer förvaring där med. Men standardköket har ändå rätt bra med plats :) men i det stora hela är vi så nöjda och glada över huset! Det kunde inte blivit bättre. Och området är fantastiskt med supertrevliga grannar och massor med barn. Såg er lilla tjej på instagram, så söt 😍😍😍 vilket underbart hår!
Familjen Jönsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-29 11:07:15

Meeeen jag är segast i stan på att svara ser jag! 😳 Haha ja hon har en ordentlig kalufs 😍 Och ni är en stor familj med 4 barn ser jag, så härligt! 😍☺️ Tack för bra tips, vi skall verkligen fundera på spottarna och tvättstugan, i slutändan är det den där tråkiga budgeten som får bestämma 😳 Vi kommer bygga igen ena öppningen till köket, hoppas vi inte ångrar det. Ja området verkar vara super och så kul att det finns många barn. Finns det förskola i västerhejde? Vi ses säkert till våren ☺️

Svar: Haha ingen fara 😊 ja så kände vi också att budgeten Fick styra men vi hade turen att markarbetet blev mycket billigare än vi räknat med, tror vi hade räknat på ca 80.000 mer där så därför hade vi kunnat lägga till dom där små sakerna som vi ångrar nu 😊 vi funderade också på att bygga igen där för mer förvaring. Jag tror det är lika fint igenbyggt som öppet. Tyvärr så finns det ingen förskola i Västerhejde, dom två närmaste är i vibble. Hoppas vi ses 😊Området ordnar små mysiga fester, till Valborg var det en liten brasa och i sommar blir det en sommarfest här ryktades det om. Alla grannar verkar supertrevliga!👌🏼😀
Familjen Jönsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-05-05 10:03:07

Men det är ju perfekt! Annars brukar det ju alltid dra iväg åt andra hållet 😁 Okej men Vibble funkar ju också, går något av era barn där? Är väl dags att börja fundera på sånt så man får plats så småningom. Men vad mysigt! Vi ser så mycket fram emot huset och området 😍 Vi va på Vedum o beställde köket i veckan så nu går det undan! 😎

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Familjen Jönsson

Vi förverkligar just nu vår stora dröm att bygga ett Eksjöhus i modellen Prio två på 144 kvm. Huset levereras 9/11-15 och kommer slutbesiktas 31/3-16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela