dromvilllan.blogg.se

Vi bygger vår drömvilla ett nyckelfärdigt Eksjöhus modellen Prio två

Fönstertittare

Publicerad 2015-11-28 19:43:04 i Allmänt,

Så här på helgerna åker vi förbi huset för att kolla vad som hänt på veckorna. Det har fyllts på med material inne i huset men eftersom plattan ska torka ordentligt så har dom fortfarande inte börjat bygga något. Jag tror att dom har någon typ av avfuktare igång där inne. Allt ser ut att stå redo för att byggas upp. Jag har hört någonstans att plattan ska torka i fem veckor innan det är lämpligt att bygga på den och nu har det snart gått fyra veckor. Vi har gjort klart vår beställning av kakel och klinkers så nu finns det ingen återvändo där. Hoppas våra val blir lika bra i verkligheten som vi föreställer oss dem. 
En bild genom fönstret, det ser nästan ut som om huset inte har något tak :) I morse när min man kom ut till sin bil så hade någon varit snäll och slagit in hans bakruta. Behöver jag säga att vi längtar här ifrån nu? 

Nu ska jag och Milo ta lite lördagsmys och fira att han är en fullgången bebis på 3,5 kilo nu <3

Kommentarer

Postat av: Sofia Hedström

Publicerad 2015-11-29 19:16:32

Vad olika det är! Vi har inga takpannor än men både innertak och nästan alla väggar ser det ut som när kan kikar in :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Familjen Jönsson

Vi förverkligar just nu vår stora dröm att bygga ett Eksjöhus i modellen Prio två på 144 kvm. Huset levereras 9/11-15 och kommer slutbesiktas 31/3-16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela