dromvilllan.blogg.se

Vi bygger vår drömvilla ett nyckelfärdigt Eksjöhus modellen Prio två

Kontrollbesiktningen

Publicerad 2016-03-29 11:14:05 i Allmänt,

Idag har vi varit på kontrollbesiktning. Tyvärr gick det inte att besikta huset, enligt besiktningsmannen är det fortfarande en arbetsplats och köket kallade han för bombplats. Man brukar tydligen ha kommit längre än såhär två dagar innan slutbesiktning. Byggkillarna hävdade ändå bestämt att allt kommer vara klart på torsdag. Men det var många frågetecken och jag känner mig ändå lite besviken. Jag hade hoppats på att huset skulle vara mer färdigt idag. Stefan är nog mer positiv än jag är. Men nu vill vi se ett färdigt hus som åtminstone har en chans vid slutbesiktningen...





Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2016-03-29 12:05:58

Ååh vad trist :/ Märkligt att byggarna verkar överskatta sig själva hela tiden. Måste ju vara bättre att dra över en vecka än att hasta tycker man. På slutbesiktningen ska det vara städat och i princip klart för inflytt va?
Är elen klar hos er? Lider med er men håller tummarna för att ni får flytta in som beräknat!

Svar: Ja jag har själv tyckt att dom varit långsamma hela tiden, det är bara tråkigt att man inte Hade fel. Efter slutbesiktningen så ska vi få nycklarna och kunna flytta in, men innan dess så ska elen bli klar, badrummen, tapeter, färg i garaget, köket, lister ska upp på flera ställen, uttag ska komma på plats, vattenmätaren ska dyka upp, ingen visste ens vem som ansvarade för den. Ja listan var lång, i mina ögon längre än två dagar 😔
Familjen Jönsson

Postat av: Finnebäck - PrioTvå

Publicerad 2016-03-29 14:39:11

Surt! Samtidigt vill man ju inte att dom ska stressa och börja slarva!

Svar: Nej precis man vill att dom gör allt ordentligt och egentligen så är det inte värre än att inflytten blir senare men man har ju längtat så länge efter det här datumet :)
Familjen Jönsson

Postat av: Emma

Publicerad 2016-03-29 14:49:33

Hej, synd att dom inte hunnit längre! När vi hade kontrollbesiktningen hade vårt hus stått helt klart i en vecka. Huset gick igenom utan anmärkning förutom nått ställe som behövde lite extra färg. Så kontrollbesiktningen gjordes om till en slutbesiktning . Jätteroligt för oss men vi fick ändå inte flytta in tidigare pga av att kommunen skulle godkänna eller lämna över rätten till huset. Dock fick jag boka och ta in städning av städfirma innan kommunen godkänt inflyttningen. Ska ni flyttstäda huset själva? Kan rekommendera att ta in städhjälp, det är såååå jobbigt att bli av med allt byggdamm. Jag hoppas dom jobbar på nu så ni får flytta in i ert fina hus snart! Jättefina bilder ni har lagt ut 😃 / Emma

Svar: Vilken härlig känsla det måste varit :) vi ska också ta in en städfirma, det såg väldigt dammigt ut nu så vi skulle inte vilja börja med att städa det. Jag hoppas att dom jobbar på nu och att jag oroar mig i onödan, men jag trodde verkligen att huset skulle vara mer färdigt idag än det var. Ert hus är också jätte fint! 😀
Familjen Jönsson

Postat av: Kristin

Publicerad 2016-03-29 20:08:41

Vad tråkigt för er, men varför har de kontrollbesiktning så tätt på slutbesiktning? Vi har två veckor i mellan så byggarna även har bra med tid att åtgärda anmärkningarna på kontrollbesiktningen.

Mvh Kristin
http://www.drömhuset.nu

Svar: Jag tror kontrollbesiktningen blev så nära för att dom har legat efter tidsplanen hela tiden. Vi tyckte också det var märkligt att kontrollbesiktningen blev så tätt inpå slutbesiktningen. Vi hoppas verkligen att det kommer gå vägen i morgon ändå. Byggkillarna har blivit klara idag men målarna håller fortfarande på 😱
Familjen Jönsson

Postat av: Vibyggerkaptensgården

Publicerad 2016-03-29 22:26:28

Tråkigt för er. Men det låter så märkligt med det tajta schemat mellan de två besiktningarna som nån ovan nämnde. Vi har fått besked im kontrollbesiktning redan nu (9/6) för att vi ska bli klara med slutbesiktning till midsommar. Hoppas verkligen att det håller, känns som det är en av många anledningar när man väljer att bygga med husleverantör..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Familjen Jönsson

Vi förverkligar just nu vår stora dröm att bygga ett Eksjöhus i modellen Prio två på 144 kvm. Huset levereras 9/11-15 och kommer slutbesiktas 31/3-16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela