dromvilllan.blogg.se

Vi bygger vår drömvilla ett nyckelfärdigt Eksjöhus modellen Prio två

Tre veckor efter slutbesiktning

Publicerad 2016-04-20 22:39:22 i Allmänt,

Tiden går fort när man har roligt. I morgon har vi bott här i tre veckor! Galet vad fort det har gått. Idag lyckades jag äntligen komma ihåg att köpa gardinstänger när jag var på stan, så eftermiddagen spenderades med att hänga upp gardiner och lägga in mattorna i barnens rum. Allrummet fick en liten lampa 

Nu längtar vi tills svärfar kommer på besök så vi kan slänga det trista sofföverdraget och ta ut det förstora bordet och sätta dit ett mindre mer lagom bord så kanske allrummet kommer kännas lite roligare. Det är helt klart det svåraste rummet att få in myskänslan i. Natacha fick vita gardiner, och en vit rya matta, nu fattas bara hennes sänggavel som jag inte lyckats hitta än. Vill ha en som passar till en 90 säng, fin och mjuk är kravet. Jag ska ta mig till Mio i morgon och leta lite. 
Alicia inväntar en "stortjejsäng" nu när hon är två år, när den är på plats så ska den fina sänglampan skruvas upp som hon fick av sin mormor när hon fyllde år 
sänglampan är det lilla huset i fönstret på bilden. Sötaste lampan jag sett!! Williams gardiner passade inte alls in så i morgon ska jag testa svarta och vita där inne, vi får se vad det blir. Såhär blev iallafall första gardinerna  jag avslutar med en bild ifrån köket, mönstret i tapeten dyker upp lite då och så med olika styrka beroende på dagsljuset! Jag älskar det dolda mönstret!! Det bästa med prio två är det fantastiska ljusinsläppet!


Kommentarer

Postat av: Smart 168

Publicerad 2016-04-22 20:26:38

Fick Jotex reklamblad idag, de har jättefina sänggavlar! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-05-10 14:37:09

Har ni tapetserat upp till nock i köket? Eller har ni målat över köksskåpen?

Svar: Det är tapetserat hela vägen
Familjen Jönsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Familjen Jönsson

Vi förverkligar just nu vår stora dröm att bygga ett Eksjöhus i modellen Prio två på 144 kvm. Huset levereras 9/11-15 och kommer slutbesiktas 31/3-16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela