dromvilllan.blogg.se

Vi bygger vår drömvilla ett nyckelfärdigt Eksjöhus modellen Prio två

vi längtar

Publicerad 2015-08-26 12:55:51 i Allmänt,

Idag åkte jag och lilltjejen förbi tomten för att promenera runt lite i området och spana in de andra prio husen som redan står på plats!
Vi hade då turen att få se ett precis nyuppsatt Prio två i området efter vårat.
Åhh vad man längtar när man ser andras färdiga hus.
Det känns som om vi har stått stilla och trampat på samma ställa länge nu, men det är ju saker som händer hela tiden som vi inte ser.

Men när kommunen säger att bygglovet nästan är klart och att vi snarast har besked så blir man lite frustrerad när vecka efter vecka går och beskedet lyser med sin frånvaro.
Vi vill ju börja se det som händer nu, lite uppmuntran i vardagen.

Jag försöker roa mig med att bestämma möbler till bebisens rum.
Insåg idag att jag snart är i graviditetsvecka 30 och har bara skaffat mig en vagn och lite kläder till lillebror.
Eftersom hans syster kom med dunder och brak i vecka 33 så kan det vara hög tid att införskaffa det sista till lillebror.
Här i vår trånga lilla lägenhet kommer han få sova i den här fina vaggan ifrån jollyroom, tills storasyster är redo att lämna över spjälsängen.
 

Till mitt och Stefans sovrum har vi bestämt oss för att ha gardinskena och mörkläggningsgardiner.
Såg det på ett Prio två på instagram och det var riktigt snyggt.
Så det är vad vi försöker underhålla oss med tills vi kommer vidare, boa för lillebror och planera inför lite småsaker som gardiner och belysning.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2015-08-28 14:43:44

Ni har mycket att se fram emot :-)
Svårt att inte låta bli att planera. Hur tänker ni kring spottar i fönstren?

Svar: Ja verkligen :) vi har bestämt oss för spottar i vardagsrumsfönstrena. Hur har ni tänkt där?
Familjen Jönsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Familjen Jönsson

Vi förverkligar just nu vår stora dröm att bygga ett Eksjöhus i modellen Prio två på 144 kvm. Huset levereras 9/11-15 och kommer slutbesiktas 31/3-16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela