dromvilllan.blogg.se

Vi bygger vår drömvilla ett nyckelfärdigt Eksjöhus modellen Prio två

Från början till nu.

Publicerad 2015-08-31 19:24:24 i Allmänt,

I Januari skrev vi på papprena på vårt prio två och vår tomt.
I April skickade vi in alla bygglovshandlingar.
I Maj var vi på Vedum och knåpade ihop köket.
I Juni Avropade vi huset.
I Juli fick vi  det preliminära leveransbeskedet vecka 46.
31 Augusti fick vi äntligen beviljat bygglov.

Nu väntar Tekniskt samråd och Startbesked från kommunen.
Definitivt leveransdatum från Eksjöhus.
Planering av markarbeten, resterande innehåll i huset (Kakel, tapeter, färg mm)

Det har hänt saker varje månad sen April och ändå har vi ofta känslan av att ingenting har hänt eller händer.
Tänk så otålig man är.

I min otålighet har jag planerat inredning för varje rum. 
Jag och William (vår näst äldsta) har nu snart hittat det mesta till hans rum.
Så jag passar på att visa hur vi (kanske) kommer inreda det.

Tapet från Midbec

Påslakanset från Sovtex


Gardiner från Ellos


Matta från Jotex
Lånade bilder.

William älskar stjärnor och skulle gärna ha det överallt om han fick bestämma, så jag tänker att en fondvägg med stjärnor kommer bli bra i hans rum.
Sen tycker jag att det är svårt med färger och att få det att matcha.
Men det här är en början iallafall, vi har säkert minst 6 månaders betänketid till innan huset står klart :)

 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: vinkelhuset.blogg.se

Publicerad 2015-08-31 21:23:34

Grattis till bygglovet! Hur kom det sig att ni fick vänta så länge på bygglov?

Svar: Tack :) vår säljare missade till en början att skicka in garaget så vi fick komplettera, sen blev vår handläggare sjuk och tog sen även semester mitt i allt.
Familjen Jönsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Familjen Jönsson

Vi förverkligar just nu vår stora dröm att bygga ett Eksjöhus i modellen Prio två på 144 kvm. Huset levereras 9/11-15 och kommer slutbesiktas 31/3-16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela